Techniek


Vandaag de dag staat techniek centraal in ons leven, zonder dat we dit misschien altijd door hebben. Of het nu een slimme thermostaat is of een app om je auto voor te verwarmen, internet en slimme apparaten hebben een hoop mogelijk gemaakt in ons dagelijkse leven. Deze innovaties maken ons leven een stuk eenvoudiger en gemakkelijker. Veel vaker zien we van dergelijke oplossingen met steeds meer IoT-technieken die het dagelijks leven eenvoudiger, toegankelijker, zelfstandiger en innovatiever maken.

Ook de smartphone is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Maar soms is zo’n groot en kwetsbaar apparaat niet handig.

Te denken valt aan buitensporters, maar ook kinderen of mensen die wel eens vergeten om de telefoon mee te nemen of een dergelijk groot apparaat onhandig vinden. Er zijn inmiddels alternatieven voor deze mensen. En welk apparaat is nu makkelijker te dragen? Een horloge! Met slimme en volledig autonome smartwatches, ben je niet altijd afhankelijk van een smartphone en heb je een klein, draagbaar apparaat wat (voor een groot deel) een smartphone kan vervangen.

Connected Company biedt dergelijke smartwatches aan en voegt hier functionaliteiten aan toe.

Bij het vaststellen van het portfolio realiseerden we ons dat niet iedereen weet welke data- instellingen van toepassing zijn op een mobiel netwerk en gedoe met simkaarten instellen en installeren is ook niet handig. Verder begrijpen wij na jaren ook actief te hebben gewerkt in deze markt, dat de kosten van mobiel (data)verbruik alles behalve transparant zijn. Mede om dat te ondervangen verzorgen we ook de connectiviteit voor je met de scherp geprijsde abonnementsvormen. Je hebt één aanspreekpunt voor je product en dienst. Wel zo fijn mocht je vragen of hulp nodig hebben bij het gebruik hiervan.


Hoe werkt dat dan precies?

De producten en diensten van Connected Company worden altijd in een drieluik geleverd: het apparaat, de verbinding en het platform om het apparaat te beheren. Op deze manier ben je verzekerd van een kwalitatief en betrouwbaar product en de verbinding op basis van het KPN netwerk in Nederland.

Met de Connected Company app kan je (bijv. in het geval van het Connected Kids horloge) bepalen wat er wel en niet mag op de smartwatch (wie mag er wel en niet gebeld worden), deze traceren en nog veel andere handige dingen doen.

In Nederland wordt de connectiviteit op basis van het KPN netwerk geleverd en biedt volledige functionaliteit in Europa.

De smartwatches die wij aanbieden zijn uitgebreid getest, door gebruikers binnen de doelgroep. Door het aanpassen van de instellingen in de smartwatch worden deze volledig naar de wens van onze klanten ingesteld en geleverd.

Uitleg Connected Kids K01



De app

Onze Nederlandse App biedt je de mogelijkheid om o.a. het volgende te doen:

  • bellen naar de gebruiker van de smartwatch;
  • de smartwatch uitschakelen (de gebruiker zelf kan dit niet);
  • instellen van de telefoonnummers, die gebeld kunnen worden door de gebruiker van de smartwatch of die de smartwatch kunnen bellen (andere nummers kunnen de smartwatch niet bellen);
  • inzien van huidige positie;
  • inzien van historische routes;
  • inzien van noodoproepen (SOS) of meldingen van het afdoen van de smartwatch, (actieve koppeling naar telefoon);
  • instellen van diverse alarmen;
  • versturen of beluisteren van spraakberichten;
  • diverse instellingen van de smartwatch aanpassen (zoals volume, ringtone volume, stilte tijden e.d.).



Beveiliging

Onze producten zijn een combinatie van hardware (wearable device), software en verbinding. Voor beveiliging geldt dat dit net zo goed is als de zwakste schakel. Door deze schakels zelf in beheer te hebben, kunnen zwakke schakels beperkt worden.

Mede hierdoor is de keuze gemaakt om geen algemene SIMkaart (van een derde partij) toe te staan in onze smartwatches. De instellingen in de smartwatch zijn specifiek afgestemd op de SIMkaart en vice versa. Het is dus niet mogelijk om de smartwatch te gebruiken in combinatie met een andere SIM-kaart.

Tevens is er op het platform slechts 1 “hoofdbeheerder” mogelijk. Deze is via de App in te stellen en is bij default de eerste die de smartwatch koppelt en wordt d.m.v. 2-factor authenticatie ingesteld. Andere personen die als back-up beheerder andere nummers wil toevoegen of instellingen wil wijzigen kunnen uitsluitend worden geaccordeerd door de hoofdbeheerder.

De gebruiker van de Connected Kids K01 smartwatch kan niet door derden worden gebeld die niet in lijst staan die door de beheerder zijn ingesteld (max 30 nummers). Ook dit draagt bij aan de veiligheid van mogelijk kwetsbare gebruikers.

Het mobiele nummer van de smartwatch wordt ook niet aan derden verstrekt m.u.v. de hoofdbeheerder en bevoegde autoriteiten.

Het is ook niet mogelijk voor andere personen om de smartwatch te koppelen zonder toestemming.

Connected Company blijft continue bezig om software aanpassingen en updates door te voeren om voorloper te blijven. Ook kunnen we op deze manier onze dienstverlening blijven uitbreiden.