Veelgestelde vragen


Vragen over je smartwatch

1. Ik kan de smartwatch niet aanzetten. Hoe kan dit?

De batterij kan leeg zijn, laadt de smartwatch op met meegeleverde laadkabel en probeer het opnieuw. We adviseren de smartwatch de eerste keer goed op te laden (ca. 3 uur).

2. Waar kan ik het IMEI nummer en CID nummer achterhalen?

Deze kan je op de onderzijde van de doos vinden en het CID nummer staat ook op de achterkant van de smartwatch. Wij adviseren na het koppelen van de smartwatch de sticker (met QR code en CID nummer) aan de achterkant van de smartwatch te verwijderen.

3. Waar kan ik de QR code vinden?

De QR code is te vinden op de achterkant van de smartwatch en op onderkant van de verpakking. Via de app is de QR code ook terug te vinden. Klik op de afbeelding/avatar van de gebruiker en klik vervolgens op QR code. De QR code wordt dan weergegeven (alleen mogelijk als de smartwatch al is gekoppeld).

4. Sommige mobiele nummers kunnen de smartwatch niet bellen. Waarom is dat?

Enkel nummers die via de app in de telefoonlijst zijn opgenomen kunnen bellen naar de smartwatch. Alle overige nummers worden geblokkeerd wanneer deze naar de smartwatch bellen.

5. Hoe kan ik de smartwatch uitzetten?

Wanneer er een simkaart in de smartwatch zit en deze verbinding heeft met het mobiele netwerk, kan de smartwatch om veiligheidsredenen niet op de smartwatch zelf worden uitgeschakeld. Open de app en ga naar beheren. Hier vindt je de optie; horloge op afstand uitschakelen. Hier kan je de smartwatch uitschakelen en ook instellen wanneer je wilt dat de smartwatch weer inschakelt.

6. Bellen lukt niet vanaf de smartwatch naar de beheerder. Hoe kan dit?

Als je bij het aanmeldproces in de app hebt gekozen voor registratie via mobiele telefoon, heb je je nummer moeten invoeren als 612345678. Dit is een incompleet nummer, en je zult deze zelf nog moeten wijzigen naar 0612345678 of 0031612345678 als je naar het buitenland gaat, om vanaf de smartwatch naar de smartphone te kunnen bellen.

  • Ga naar contacten;
  • Houdt het nummer vast dat je wilt wijzigen, er opent een nieuw venster;
  • Druk op bewerken, je kan dan een 0 of 0031 plaatsen voor het ingevoerde nummer
  • Druk vervolgens op bevestigen.

7. Ik wil de smartwatch aan iemand anders geven om te gebruiken. Wat moet ik doen?

Je moet hiervoor contact opnemen met Connected Company. Het contract dient overgenomen te worden en je ontvangt dan de instructies om de smartwatch te resetten zodat deze aan iemand anders gegeven kan worden.

8. Is de smartwatch waterdicht?

De Connected Kids K01 is enkel spat-waterdicht. Doe deze dus af tijdens douchen of zwemmen. En bescherm je smartwatch tijdens een harde regenbui. Mocht je toch waterschade hebben, schakel de smartwatch dan uit en neem contact op met het verkooppunt waar je de smartwatch hebt aangeschaft. Let op: waterschade valt niet onder de garantie.

9. Mijn smartwatch is stuk, wat kan ik doen?

Via onze website kan je een reparatie aanmelden (www.connected-company.nl/rma). Na aanmelding (en bevestiging vanuit Connected Company met het RMA-nummer) kan je je smartwatch naar ons opsturen. Voeg hierbij de gevraagde informatie toe welke je hebt ontvangen bij de aanmelding.

10. Ik heb online de smartwatch gekocht en bij ontvangst blijkt deze niet te werken (DOA). Wat moet ik doen?

Als je het product via onze website hebt besteld, kan je een DOA aanmelden (www.connected-company.nl/rma). Na aanmelding (en bevestiging vanuit Connected Company met het RMA-nummer) kan je de smartwatch naar ons verzenden. Voeg hierbij de gevraagde informatie toe welke je hebt ontvangen bij de aanmelding.

11. Ik heb in een winkel of elders online een smartwatch gekocht en deze blijkt niet te werken (DOA). Wat kan ik doen?

Neem hiervoor contact op met het verkooppunt waar je het product hebt aangeschaft. Zij zullen je een passende oplossing bieden.

12. Hoe lang is de standby tijd van de smartwatch?

De standby tijd is 2-4 dagen. Let op: bij veelvuldig bellen zal de standbytijd verkorten. Wij adviseren de smartwatch iedere dag op te laden.

13. In welke kleuren is de smartwatch leverbaar?

De smartwatch is beschikbaar in blauw met groen, blauwe met roze, blauw met turquoise en blauw met donkerblauw scherm. Voor afbeeldingen kan je onze productpagina’s in de webshop (klik hier) bekijken.

14. Waarom zitten er geen spelletjes op de smartwatch?

Wij hebben er bewust voor gekozen om de smartwatch niet uit te rusten met spelletjes. Dit omdat spelletjes een behoorlijke impact (kunnen) hebben op zowel de accuduur als het gebruik van data. Onze smartwatches zijn gericht op veiligheid en comfort en dienen hier optimaal voor gebruikt te kunnen worden en voor jou als klant betekent dit voorspelbare kosten. Daarnaast zien we dat smartwatches met spelletjes niet wenselijk zijn op school, zodoende dat je de Connected Kids K01 wel altijd kan laten dragen naar en op school.